အေရၿခံဳ ျပည္ေထာင္စု (သို႔မဟုတ္) လက္ေျပာင္း ကိုလိုနီကြ်န္ ဘ၀ေပ ေလာ

သူက ၈ ေလးလံုး ဒီမိုကေရစီ လူထုအံုႂကြမႈအတြင္း ပါ၀င္ ခဲ့ေသာ ေက်ာင္းသား တစ္ဦး .... ထိုမွ သွ်မ္းလက္နက္ ကိုင္သူပုန္ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ခဲ့သူ စ၀္ခြန္ေက်ာ္ (ခ) ကိုသံေခ်ာင္း။

သူႏွင့္ မီဒီယာသမားမ်ား နယ္စပ္တစ္ေနရာ၌ ေတြ႔ဆံုခြင့္ရခဲ့သည္။ အခ်ိန္ကား ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ အတြင္းက ျဖစ္သည္။

သူက သွ်မ္းျပည္အတြင္း လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး ခရီးၾကမ္း အေတြ႔အႀကံဳမ်ားကို ေဖါက္သည္ခ်ေတာ့သည္။

ထို အထဲတြင္ သွ်မ္းျပည္သူမ်ား ႀကံဳေတြ႔ခံစားေနရသည့္ အျဖစ္အပ်က္မ်ား ပါ၀င္သည္။

“သွ်မ္းျပည္သူေတြ ခံစားရတဲ့ ဒုကၡေတြက က်ေႏွာ္တို႔ ျပည္တြင္းထဲက လူေတြထက္ အမ်ားႀကီးဆိုးတယ္ ဗမာစစ္တပ္က သွ်မ္းဆိုရင္ မိန္းမ ကေလး လူႀကီး ဘုန္းႀကီး မခြဲဘူး ေတြ႕သမွ်အကုန္ ႏွိပ္စက္တယ္ သတ္တယ္ ရြာ မီး႐ိႈ႕ တယ္မုဒိန္းက်င့္ တယ္ ”

“သွ်မ္းေတြဒီလိုခံစားေနရေတာ့ သူတို႔ ကိုယ္ပိုင္ တိုင္းျပည္ထူေထာင္မယ္ဆိုရင္ တရားပါတယ္ဗ်ာ ” လို႔ ႏုလံုးသားထဲမွ ေလးနက္ ယံုၾကည္စြာ ေျပာေသာ စကားကို စာေရးသူ ယေန႔တိုင္ ေမ့မရ ႏိုင္ပဲရိွ ေနသည္။

စာေရးသူကိုယ္တိုင္ ျပည္နယ္သားတစ္ဦး ျဖစ္ေလရာ ငယ္စဥ္က ဗမာစစ္တပ္၏ ေသာင္းက်န္းရမ္းကားမႈ မ်ားကိုမ်က္၀ါး ထင္ထင္ ျမင္ေတြ႔ဖူးသည္က တစ္ေၾကာင္း သူေျပာေသာ စကားအရိွန္ေၾကာင့္ တစ္ေၾကာင္း စိတ္ထဲတြင္ တဒဂၤ ေဒါသူပုန္ ထေနေတာ့သည္။

ငယ္စဥ္က အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကို ေျပး၍ အမွတ္ရလာသည္။

ကခ်င္ျပည္နယ္ မိုးလဲေခ်ာင္း တစ္ေလွ်ာက္ သွ်မ္း႐ြာမ်ားသို႔ ဆန္စပါး အေရာင္းအ၀ယ္ကိစၥတစ္ခု ႏွင့္ ခရီးထြက္ခဲ့စဥ္ က ျဖစ္သည္။

မိုးတြင္းကာလ မိုးကလည္း တစိမ့္စိမ့္ ရြာေနစဥ္ ရြာသားမ်ားက မိုးလဲေခ်ာင္းျဖတ္ကူးရန္ ေလွသမၺာန္ ခတ္ကြင္းျပင္ေနၾက သည္။

ထိုစဥ္ ေခ်ာင္းဟိုမွာဘက္ကမ္း၌ ဒိုင္း... ဒိုင္း ဟု က်ယ္ေလွာင္ေသာ ေသနတ္ေဖါက္သံကို ၾကားလိုက္ရေသာ အခါ ႐ြာသား တစ္စုမွာ ေၾကာက္လွန္႔ မွင္သက္ကုန္သည္။

မၾကာမီ ဗမာစစ္တပ္မွ ကပၸတိန္တစ္ဦးက ေလွကို ဒီဘက္ကို ယူခဲ့စမ္း .. မၾကားဘူးလား .. ေသသြားမယ္ဟုေအာ္ေျပာ လိုက္သျဖင့္ ဗမာစစ္သားမ်ားအား အဆိုပါ ေလွျဖင့္႐ြာဘက္ကမ္းသို႔ အေရာက္ ႀကိဳေပးခဲ့ရသည္။


ဗမာစစ္သားမ်ား ရြာထဲေရာက္သည္ႏွင့္ ႐ြာသူႀကီးအပါအ၀င္ ႐ြာမွ လူရိွလူကုန္ ဆင့္ေခၚကာ လူစုေစၿပီး မင္းတို႔ ဘာလူမ်ိဳး ေတြလဲ ဆိုကာ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီကို စစ္ေဆးေမးျမန္းေလေတာ့သည္။

ရြာသားမ်ားက သွ်မ္းဟု ေျဖၾကသည္။

ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ ကခ်င္သူပုန္မ်ား ထႂကြေနေသာေၾကာင့္ ကခ်င္ဟုေျဖဆိုသူ ရိွခဲ့ပါလွ်င္ ဗမာစစ္ဗိုလ္က မည္သို႔ျပဳမူ မည္ကို ႀကိဳတင္မသိေသာ္လည္း ေကာင္းမြန္စြာဆက္ဆံမည္ မဟုတ္တာေတာ့ ေသခ်ာသည္။

ထိုအရာမ်ားက ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း ေနထိုင္ၾကေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ ဘ၀ ပံုရိပ္ အပိုင္းအစတခ်ိဳ႕ ျဖစ္သည္။

ယေန႔ဆိုလွ်င္ ဗမာေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ကခ်င္ ခ်င္း ရွမ္း စသည့္ တိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ား ၿဗိတိသွ် ကိုလိုနီ ကြ်န္ဘ၀မွ လြတ္ေျမာက္ရန္ ရွမ္းျပည္ ပင္လံုၿမိဳ႕၌ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ ဆိုခဲ့သည္မွာ ၆၃ ႏွစ္တိုင္ခဲ့ေလၿပီ။

တနည္းအားျဖင့္ တိုင္းရင္းသားမ်ားက အမ်ိဳးသားတန္းတူေရးအေပၚ အေျခခံေသာ ျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံေတာ္ သစ္ ထူေထာင္ရန္ သေဘာတူ လက္မွတ္ထိုးသည့္ ေန႔ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ ၆၃ ႏွစ္ၾကာလာသည့္ တိုင္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္၏ အႏွစ္သာရ အရ ထူေထာင္မည့္ ျပည္ေထာင္စု စနစ္ ကိုဗမာစစ္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားက ေက်ာခိုင္းထားရံု မွ်မက ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီးပင္ ဆန္႔က်င္ ျပေနသည္။

တစ္ဖက္တြင္ အေရၿခံဳ ျပည္ေထာင္စုစနစ္ကိုသာ အသက္သြင္းလွ်က္ရိွသည္။

ယေန႔ က်ေရာက္သည့္ ျပည္ေထာင္စုေန႔တြင္ ႏိုင္ငံတစ္၀ွန္း၌ လက္ရိွ ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲ ဆိုသူ နအဖ (ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီ) ဥကၠ႒ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး သန္းေ႐ႊ၏ မိန္႔ခြန္းတိုကိုသာ ႐ြတ္ဖတ္ႏိုင္ၾကေတာ့ သည္။

၅ မိနစ္မွ်သာ ၾကာသည့္ သူ၏ မိန္႔ခြန္းတိုမွာ ျပည္ေထာင္စုျဖစ္ေပၚလာသည့္ သမိုင္းေၾကာင္းႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း အပါအ၀င္ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၏ အမည္ကိုပင္ထည့္သြင္းျခင္း မျပဳေတာ့ေပ။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္တကြ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား ေမွ်ာ္မွန္းခဲ့ေသာ ျပည္ေထာင္စု၏ အႏွစ္သာရမ်ားကို ျပည္ဖံုးကားခ်လိုက္ေလၿပီ။

လြတ္လပ္ေရးႏွင့္အတူ ျပည္တြင္းစစ္သည္လည္း အတူေမြးဖြားခဲ့ျခင္းသည္ ျပည္ေထာင္စုမူကို အေကာင္အထည္မေဖၚ ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ထို႔အတူ တိုင္းျပည္မွာလည္း ဖြတ္ေက်ာျပာစု ဘ၀ ျဖင့္ ကုန္းေကာက္စရာမရိွေအာင္ျဖစ္ေနၿပီး တိုင္းရင္းသားတို႔အခြင့္ အေရးမွာ စစ္ဖိနပ္ေအာက္ ျပားျပားေမွာက္ခဲ့ရေလၿပီ။

ထိုစဥ္က ဗမာတိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ပင္လံုစာခ်ဳပ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ဖြဲ႔စည္းရမည့္ႏိုင္ငံေတာ္ သစ္ႀကီးသည္ တစ္ျပည္ေထာင္စနစ္ျဖင့္မဟုတ္ပဲ ျပည္ေထာင္စုစနစ္ျဖင့္သာ ဖြဲ႔စည္းရမည့္ အေၾကာင္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေျပာခဲ့သည္။

“ျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံေတာ္ဆိုကတည္းက ကြ်န္ေတာ္တို႔ အခုဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု ဥပေဒဟာ unitary constitution လူမ်ိဳး တစ္မ်ိဳးတည္း ဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံမ်ိဳးမဟုတ္ပဲနဲ႔ လူမ်ိဳးေပါင္းစံု ျပည္ေထာင္စုႏိုင္ငံဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ ေရာက္သြားပါတယ္”

သူ၏ ထိုထက္ ေလးနက္ေသာ ရွင္းလင္းခ်က္မွာ အမ်ိဳးသားျပည္နယ္မ်ား ပူးေပါင္း၍ ျပည္ေထာင္စုကို ဖြဲ႔စည္းရာ တြင္ အေျခခံရမည့္မူမွာ တန္းတူေရး principle of equality ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပခဲ့ရံု မက တန္းတူေရးကို ပို၍ ခုိင္မာေစေသာ အခ်က္မွာ ၁၉၄၇ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ ခြဲထြက္ခြင့္ကို ေရးဆြဲ ျပ႒ာန္းျခင္းျဖစ္သည္။

ခြဲထြက္ခြင့္ဆိုသည္မွာ အမ်ိဳးသားျပည္နယ္မ်ားသည္ မိမိဆႏၵအေလွ်ာက္ ျပည္ေထာင္စုအတြင္း ပါ၀င္လာ ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ျပည္ေထာင္စုထဲ ပါ၀င္ျခင္းျဖင့္ အက်ိဳးမရိွဟု ယူဆေသာအခါ မိမိ ဆႏၵအေလွ်ာက္ လြတ္လပ္စြာ ခြဲထြက္ ႏိုင္သည့္ အဓိပၸါယ္ ျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဗမာစစ္၀ါဒီမ်ားက ခြဲထြက္ခြင့္ကို လက္ညိဳးထိုး၍ တိုင္းရင္းသားမ်ားအေပၚ ဖိႏွိပ္သတ္ျဖတ္ ၀ါဒမိႈင္းတိုက္ေနျခင္း သည္ လံုး၀မွားယြင္းေသာ လုပ္ရပ္ ျဖစ္ေပသည္။

မည္သည့္ လူမ်ိဳးမဆို ကိုယ့္လူမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ စာေပ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားကို မေပ်ာက္မပ်က္ ထိန္းသိန္းကာ ကိုယ့္ၾကမၼာကိုယ္ ဖန္တီးခြင့္ရခ်င္သူခ်ည္းသာ ျဖစ္မည္။

သို႔အတြက္လည္း ၿဗိတိသွ် ကိုလိုနီလက္ေအာက္မွ ဗမာ အပါအ၀င္ တိုင္းရင္းသားမ်ား အတူတကြ လြတ္လပ္ေရးရယူ ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

တကယ့္လက္ေတြ႔အေျခအေနတြင္ တိုင္းရင္းသားတို႔ဘ၀မွာ ၿဗိတိသွ် ကိုလိုနီလက္ေအာက္မွ ဗမာစစ္ ကိုလိုနီလက္ေအာက္ သို႔ ေျပာင္းလဲ က်ေရာက္ေနသည္ႏွင့္ မျခားေတာ့ဟု ဆိုလွ်င္ လြန္မည္မထင္ေပ။

အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ယေန႔တိုင္းရင္းသားတို႔ ႀကံဳေတြ႔ေနရသည့္ အေျခအေနသည္ ၿဗိတိသွ် ကိုလိုနီစနစ္တြင္ေနရ သည္ထက္ ပိုဆိုးေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ထိုသို႔ေျပာျခင္းသည္ ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီစနစ္ကို အလြမ္းသည္ေနျခင္းမဟုတ္ပါ။

ကြ်န္ျဖစ္သည္ဆိုလွ်င္ မည္သူ႕ကြ်န္ျဖစ္ေစ ဖိနိပ္ခံဘ၀တြင္သာရိွေသာေၾကာင့္္ မေကာင္းပါ။ ကိုယ့္အိမ္ကိုယ္ေျမအတြင္း လြတ္လပ္စြာ ေနထိုင္လုပ္ကိုင္စားေသာက္ ပိုင္ခြင့္ မရိွေသာ ဘ၀ မွာ ကြ်န္ျဖစ္သည္ႏွင့္ အတူတူပင္ ျဖစ္ပါေၾကာင္းတင္ျပ လိုက္ရပါသည္။



ဖတ္မိတဲ ့ေဆာင္းပါးေလး ကိုၾကိဳက္လို ့ ဒီေနရာ ေလးကေန ျပန္သယ္လာျပီးတင္မိတာပါ ။ အေၾကာင္းမတိုက္ဆိုင္ တဲ ့လူ ၊ သေဘာထားျခင္းမတုိက္ဆုိင္တဲ့လူမ်ား အတြက္မဟုတ္ပဲ ၊ ရိုးရိုးစင္းစင္းေလး ေတြးမိျပီး သေဘာထားျခင္း တူတဲ ့လူမ်ားကို သာ ဖတ္ေစလိုပါသည္ ။ မည္သူ ့ကိုမွ် ထိခိုက္ေစလိုေသာ္ သေဘာထားမပါရိွေသာေၾကာင့္ နားလည္ ခံစားျပီး ဖတ္ရႈ က်ပါလို ့။ ငယ္တုန္း က တည္းက တိုက္ပြဲၾကားထဲမွာ ၾကီးျပင္းလာရလို ့ ခံစားမိတာေလးနဲ ့ထပ္တူက်လုိ ့ ၾကိဳက္မိတာေလးပါ ။

အိုက္ခီေလာက္
အျမည္းေလးေတြ
2 Responses
  1. kiki Says:

    ဟုတ္ပ .. တို ့ရွမ္းေတြ အပါအဝင္ ရွိရွိသမွ် တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေပါင္းစံု တို ့ လြတ္လပ္တယ္ ဆိုတဲ့ ကိုယ့္ျပည္တြင္းမွာတင္ ကၽြန္ျပန္ျဖစ္ေနၾကရတယ္... ဆင္းရဲတြင္းထဲ နစ္သထက္ နစ္ေနၾကရတယ္ ။


  2. Anonymous Says:

    ကုိခေလာက္ လိမ္မာလာျပီ ဗ်ိဳးးးးးး
    ဟဲဟဲ ဘာရယ္မဟုတ္ ေျပာသြားတယ္ ဘာလုပ္ခ်င္လဲ ျဗဲ ျဗဲ

    အိမ္ကလဲ ထန ထန ေျပာင္းႏိုင္လြန္းအားၾကီးတယ္
    ဘာပဲေျပာေျပာလွပါ၏

    ဆလူး


Post a Comment